studenti

 

S I L A B U S
AKADEMSKA 2015./2016. GODINA – LJETNI SEMESTAR

Naziv predmeta i šifra                    Metodologija eksperimentalne psihologije, FIL PSI 120

Predmetni nastavnik                      Doc. dr. Saša Drače

Saradnik                                           Ratko Đokić, viši asistent

Sedmica
Nastavna jedinka
1. Upoznavanje, generalno određenje predmeta, objašnjenje plana i načina rada.
2. Naučna istraživanja. Upoznavanje sa odnosom između znanstvenih teorija i istraživanja te upoznavanje sa karakteristikama znanstvenog metoda.
3. Opće metode psihologije: metoda opažanja (ekstrospekcija) i metoda samoopažanja (introspekcija). Klasični prirodoznanstveni eksperiment. Psihologijski eksperiment.
4. Uopšteno o mjerenju u psihologiji. Teorije mjerenja.
5. Upoznavanje sa osnovnim principima i terminima eksperimentalnih istraživanja. Uzročno-posljedični odnosi. Nezavisna varijabla. Zavisna varijabla.
6. Uzročno-posljedični odnosi. Nezavisna varijabla. Zavisna varijabla.
7. Relevantni činioci u psihologijskom eksperimentu i njihovo moguće djelovanje na zavisnu varijablu mimo nezavisne varijable. Uloga ispitanika i uloga eksperimentatora u eksperimentu.
8.
Provjera znanja studenata
9. Eksperimentalni nacrt na nezavisnim uzorcima i specifični postupci kontrole (randomizacija, ekvivalentni parovi, blok randomizacija...).
10. Eksperimentalni nacrt na nezavisnim uzorcima i specifični postupci kontrole (randomizacija, ekvivalentni parovi, blok randomizacija...).
11. Eksperimentalni nacrt na zavisnim uzorcima i specifični postupci kontrole (AB rotacija, latinski kvadrat...).
12. Faktorijalni i funkcionalni eksperimenti; eksperimenti s više od jedne nezavisne varijable.
13. Faktorijalni i funkcionalni eksperimenti; eksperimenti s više od jedne nezavisne varijable.
14. Valjanost zaključivanja o odnosima nezavisne i zavisne varijable i mogućnosti generalizacije rezultata eksperimenta.
15. Valjanost zaključivanja o odnosima nezavisne i zavisne varijable i mogućnosti generalizacije rezultata eksperimenta.
16.
Završni ispit za studente I. I II. ciklusa po Bolonjskom procesu

 

Literatura:

  • Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jasterbarsko: Naklada slap.
  • Goodwin, J. C. (2004). Research in Psychology. Methods and Design. New York: Wiley.
  • Bujas, Z. (1981). Uvod u metode eksperimentalne psihologije. Zagreb: Školska knjiga.
  • Slater, L. (2004). Opening Skinner's box: Great psychological experiments of the twentieth century. London: Bloomsbury Publishing.
  • Rathus, S.A. (2000). Temelji psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Kolesarić, V. (1996). Metodologija psihologijskih istraživanja. Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta (interno izdanje).
  • Mejovšek, M. (2003). Uvod u metode znanstvenog istraživanja, Naklada Slap, Zagreb
  • Breakwell, S.H., Hammond, S. & Fife-Schaw, C. (2003). Research Methods in Psychology. London: SAGE Publications.
  • Shaughnessy, J. J.& Zechmeister, E. B. (1997). Research Methods in Psychology (4. izdanje). New York: McGraw-Hill.

 

PROVJERE ZNANJA

Provjera znanja se vrši dodjeljivanjem bodova za svaki oblik aktivnosti i provjere znanja u toku semestra, kao i na zvršnom ispitu, na kojem se utvrđuje konačna ocjena, po slijedećim elementima aktivnosti, odnosno propisanih oblika provjere znanja:

  • Učestvovanje u eksperimentima – 5%
  • Vježba „Kritika članka” – 15%
  • Polusemestralna provjera znanja – 30%
  • Integralni ispit – 50%

Ukupna ocjena se formira zbrajanjem bodova osvojenih na svim aktivnostima. U konačnici, da bi ispit bio položen, neophodno je ostvariti najmanje 55% ukupnog broja bodova, ali pod uvjetom da je student na integralnom ispitu osvojio najmanje 55 % ukupnog broja bodova.

Broj dozvoljenih neopravdanih izostanaka sa predavanja, odnosno vježbi: 2.

 

VREDNOVANJE ZNANJA STUDENATA

Konačan uspjeh studenata nakon svih predviđenih oblika provjere znanja, vrednuje se i ocjenjuje sistemom uporedivim sa ECTS skalom ocjenjivanja kako slijedi:

  1. 10 (A)        - izuzetan uspjeh bez grešaka ili sa neznatnim greškama, nosi 95-100 bodova;
  2. 9 (B)          - iznad prosjeka, sa ponekom greškom, nosi 85-94 boda;
  3. 8 (C)          - prosječan, sa primjetnim greškama, nosi 75-84 boda;
  4. 7 (D)          - općenito dobar, ali sa značajnim nedostacima, nosi  65-74 boda;
  5. 6 (E)          - zadovoljava minimalne kriterije, nosi 55-64 boda;
  6. 5 (F, FX)    - ne zadovoljava minimalne kriterije, manje od 55 bodova.
Joomla templates by a4joomla