studenti

 

Zadovoljstvo nam je predstaviti Vam novu platformu nastavnih planova i programa na jednom mjestu, dostupno, jasno i pregledno, za Vaše lakše pretraživanje!

 

Uz podršku Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke ovaj sadržaj se realizira u okviru projekta Modernizacija i harmonizacija nastavnih planova i programa u svrhu unaprjeđenja kvaliteta obrazovne politike i jačanja odgovornosti i transparentnosti u obrazovanju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu.

Prepoznajući potrebu za stvaranje povoljnijih uvjeta radi prilagođavanja principima i smjernicama Evropskog prostora za visoko obrazovanje i potpuno uključivanje u Evropski istraživački prostor, ovaj projekt ima za cilj uspostaviti mehanizme za osiguranje kvaliteta kao garant budućnosti kvaliteta nastavnog procesa i učenja. Modernizacija i harmonizacija nastavnih planova i programa stoga je temelj unaprjeđenja kvaliteta obrazovne politike i jačanja odgovornosti i transparentnosti u obrazovanju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu.

Utemeljen na potrebi razvijanja novih strategija razvoja Filozofskog fakulteta i Univerziteta u Sarajevu kao visokoškolskih ustanova 21. stoljeća, cilj projekta je istražiti, prepoznati i poboljšati pitanja jačanja institucionalnih kapaciteta Filozofskog fakulteta u Sarajevu kao najveće, najsloženije i po mnogim aspektima ključne članice Univerziteta u Sarajevu, a time i obrazovnog sistema u cjelini. Budući da je kvalitet visokog obrazovanja temelj uspostavljanja Evropskog područja visokog obrazovanja, ovim se projektom želi osnažiti upravo institucija visokog obrazovanja u domenu osiguranja kvaliteta za koju svaka institucija ima primarnu odgovornost. Poboljšanjem efikasnosti i usklađenosti kvaliteta institucije visokog obrazovanja ostvarit će se nužne pretpostavke za prepoznavanje promjenjivih potreba tržišta rada te održivi razvoj i napredak obrazovnih institucija u današnje vrijeme.

Filozofski fakultet u Sarajevu je nastavno-naučna ustanova na kojoj djeluje 13 odsjeka s 2 samostalne katedre i na kojima se izvodi nastavni proces na 146 studijskih programa, a broj studenata koji će biti korisnici tih nastavnih planova i programa je oko 3.200. Od samog uvođenja Bolonjskog procesa na Filozofskom fakultetu u Sarajevu akademske 2005/2006. godine, ova visokoškolska institucija je započela proces restruktuiranja i harmonizacije nastavnih planova i programa koji su usaglašeni na nivou Kantona Sarajevo u akademskoj 2008/2009. i akademskoj 2009/2010. godini.

Međutim, kontinuirano podizanje standarda kvaliteta u visokom obrazovanju i nauci zahtijeva daljnji rad na modernizaciji i harmonizaciji nastavnih planova i programa u svrhu unaprjeđenja kvaliteta obrazovne politike i jačanja odgovornosti i transparentnosti u obrazovanju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. U okviru takvog djelovanja a kako bi se postiglo daljnje usklađivanje sa strateškim pravcima razvoja Fakulteta, ovim projektom bi se prikupile neophodne informacije od matičnih katedri i odsjeka, kao i njihovo stručno mišljenje o potrebama studenata i akademskog osoblja radi optimalizacije nastavnih planova i programa.

Ovakvim postupcima bi se istovremeno stvorile mogućnosti izrade nomenklature zanimanja na nivou Kantona, Federacije i države BiH koja bi omogućila stečenom akademskom titulom prepoznatljivost, kako u domaćem tako i u međunarodnom okruženju, te ispunjavanje uvjeta za uključivanje domaćeg visokog obrazovanja u Evropski prostor visokog obrazovanja kao ravnopravnog partnera. Nadalje, rezultati ovog projekta omogućili bi Federaciji BiH stvaranje veću prilagodbu i bolju pozicioniranost u kontekstu kvalitetnog i transparentnog obrazovanja, kao i ostvarivanje novih uloga u društvu znanja.

Prethodno iskustvo u implementaciji projekata reforme nastavnih planova i programa na Fakultetu dokaz je osposobljenosti ove visokoškolske institucije da uz neophodnu podršku i poticaj drugih institucija i partnera dobije zaokruženost i osnaženost za provedbu ovog važnog zadatka. Zbog toga je projekt predviđa i pomno detektiranje manjkavosti u postojećim i potrebu izrade novih nastavnih planova i programa koji će u duhu Bolonjske deklaracije omogućiti veću prepoznatljivost u međunarodnim okvirima, a time svršenim studentima Filozofskog fakulteta u Sarajevu stvoriti bolje uvjete za uključivanje u nastavno-naučne procese na međunarodnom nivou. Kao poseban kvalitet projektom se trebaju stvoriti nove pretpostavke za bolje funkcioniranje i unaprjeđenje transparentnosti odvijanja nastavnog procesa.

U tom kontekstu projekt ima snažnu komponentu koja se bavi razvojem sistema kontinuirane evaluacije i stalnog monitoringa kvaliteta rada i u oblasti naučnoistraživačkog rada uspostavljanjem efikasnijeg i mjerodavnijeg sistema za trajno praćenje relevantnih parametara što iziskuje dodatno unapređenje vještina i sposobnosti ljudskih resursa, ali i unapređenje informativno-tehničkih pretpostavki njihovog rada. Osposobljavanje i kontinuirano stručno profiliranje kvalitetnih ljudskih resursa predstavlja ključni preduvjet razvijanju društva i ekonomije i društva zasnovane na znanju. Evaluacijom programa rada na ovoj visokoškolskoj instituciji koja obuhvaća internu ocjenu, eksternu superviziju, učešće studenata i objavljivanje rezultata projekt će omogućiti prepoznavanje nedovoljno razvijenih segmenata politike implementacije kvalitete i unapređenje preduvjeta za njezino efikasnije i fleksibilnije primjenjivanje na ovoj instituciji čime će se direktno i indirektno uticati i na multidisciplinarnost i interdisciplinarnost obrazovanja.

Ovako koncipiranim projektom prepoznaju se potrebe neposrednih i posrednih korisnika. Neposredni korisnici koji su pokriveni projektom su studenti i nastavnici Filozofskog fakulteta u Sarajevu, a posredni korisnici su drugi nastavno-naučni kadar koji je angažiran u gostujućem statusu, kao i šira društvena zajednica.

Projektom se određuju i standardni modeli izvještavanja i plasiranja rezultata projekta kako bi se pozitivni ishodi projekta prepoznali i u indikatorima uspješnosti Filozofskog fakulteta, Univerziteta u Sarajevu, ali i cjelokupne društvene zajednice. Evaluacija projekta će se vršiti prema jasno određenim kriterijina, metodama i instrumentima procjene uspješnosti projekta kroz: 1) Evaluaciju stanja: postojećih metodologija i procesa osiguranja kvaliteta, uključujući analizu nastavnih planova i programa, 2) Ocjenu nastavnih planova i programa prema savremenim standardima i normativima u Evropskom prostoru za visoko obrazovanje, 3) Ocjenu kvaliteta kroz testove i mišljenja studenata, te 4) Odluke i mišljenja Nastavno–naučnog vijeća.

Projekt predviđa intenzivniju akademsku i medijsku kampanju na kontinuiranoj osnovi kojom će se osnažiti svijest o značaju osiguranja kvaliteta radi podizanja standarda kvaliteta u visokom obrazovanju i nauci što će doprinijeti jačanju kvaliteta visokog obrazovanja, njezinoj izvrsnosti i inovativnosti u Bosni i Hercegovini. Na taj način će se učiniti značajni iskoraci u podizanje kvaliteta akademskog, naučnoistraživačkog i univerzitetskog djelovanja. Razvijanjem vještina i sposobnosti akademskog osoblja koje su potrebne za povećavanje efikasnosti a time i kompetitivnosti u evropskim prostorima visokog obrazovanja i istraživanja postići će se i nužno unaprjeđenje obrazovne politike i jačanja odgovornosti i transparentnosti u obrazovanju što je i zacrtano u strateškim pravcima razvoja visokog obrazovanja u Federaciji BiH.

 

VODITELJ PROJEKTA I PROJEKTNI TIM

VODITELJ PROJEKTA: doc. dr. Ksenija Kondali

Komisija (dr. Amir Ljubović, nastavnik, redovni profesor, dr. Senada Dizdar, nastavnik, vanredni profesor, dr. Sanjin Kodrić, nastavnik, vanredni profesor, dr. Snježana Šušnjara, nastavnik, vanredni profesor, dr. Amela Šehović, nastavnik, vanredni profesor, dr. Andrea Lešić-Thomas, nastavnik, vanredni profesor, dr. Maida Koso-Drljević, nastavnik, docent, dr. Mirza Mejdanija, nastavnik, docent)

Menadžment (dr. Salih Fočo, nastavnik, redovni profesor, dekan Fakulteta, dr. Nijaz Ibrulj, redovni profesor, prodekan za finansijsko–organizacijske poslove, dr. Lidija Pehar-Zvačko, nastavnik, redovni profesor, prodekanesa za nastavu i studentska pitanja, dr. Ksenija Kondali, nastavnik, docent, prodekanesa za naučnoistraživački rad i međunarodnu akademsku saradnju, Azra Kreso, diplomirani pravnik, sekretar Fakulteta).

Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke: http://www.fmon.gov.ba/

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo: http://mon.ks.gov.ba/

UNSA: http://www.unsa.ba

European Higher Education Area: http://www.ehea.info/article-details.aspx?ArticleId=65

Joomla templates by a4joomla